Jumaat, 8 Julai 2011

Sesi Tukar Windows XP Ke Windows 7..

Assalamualaikum Dan Salam Pemblogger..

Minggi Ini Aku Busy Sikit Sebab Aku Nak Upgrade My Lappy Aku Tu..NEC Versa E6000x...Dan Minggu Ini Juga Aku Tak Sempat Nak Update Blog Aku Nie..

Aku Upgrade Lappy Aku Bukan Masalah Processor Aku Lembab..Bukan..Aku Punya Lappy Siap Pakai Pentium M Lagi Tu...Laju Sikit La..

Aku Upgrade Komputer Aku Nie Just Nak Tukar Skinpack Windows XP Aku Yang Aku Dah Jemu Tengok Kepada Windows 7 Transformation Pack..

Software Ini Tidak Menggunakan CD..Just Download Dan Install....

Errrr...Macamana Eak Nak Cari Software Tu....


First..Korang Bukak Google Chrome..(Bukak Opera,Mozilla Dan Altenatif Lain Pun Boleh)..Dan Korang Taip Perkataan Carian "Windows 7 Transformation Pack" (Aku Punya Tu Search Automatik..Senang Nak Cari)
Korang Pilih La Mana Korang Nak..Bagi Aku..Aku Pilih Link Warna Biru Tu...


Dah Bukak Link Tersebut..Keluar Jadi Macam Nie..
Dah Bukak Korang Cari Link Download Tersebut..Dah Tekan Link..Sahkan Download,Tunggu Dan Akan Keluar Icon WinRAR...
Tekan Icon Tu Dan Wizardkan..Dia Akan Keluar Jadi Macam Nie..
Apa Lagi..Tekan Installer "Seven Transformation Pack  5.1"Tersebut..Dah Tekan Korang Pandai-Pandailah Buat Sampai Dia Akan Keluar Satu Kekotak..Kekotak tu Ada Dua Pilihan..Sama Ada Korang Nak Reboot Now Atau Reboot Later..Bagi Aku Reboot Now La...


Dah Restart Apa Semua..Jadilah Macam Nie...
Cantik Tak..Bagi Aku Dah Seiras Dengan Original Punya...Kahkahkahkahkah

Akhir Sekali.....

"Semoga Berjaya Dalam Menginstall Skinpack Windows Seven Tersebut"

Sekian...

P/S::Untuk Windows 7 Punya...Pakai Wallpaper Macam Nie Pun Dah Cun Kan...


0 Responden:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More